Binnen de economie zijn er ontzettend veel markten. Voor elk product is er ongeveer een aparte markt met hierop consumenten. Deze consumenten worden door de verkopers van het product geanalyseerd, om op deze manier het beste in te spelen op de wensen die deze consumenten hebben. De economie is op te delen in een aantal sectoren, waarbij de Kamer van Koophandel de sectoren indeelt. Deze sectoren zijn gebaseerd behoeften die de consumenten hebben. Er zijn sectoren voor techniek, landbouw of dienstverlening. Dit zijn echter niet de enige sectoren, er zijn er een hele hoop. Binnen deze sectoren is het ook nog eens verschillend hoeveel geld er in om gaat. Hoe lucratief een sector is, hangt helemaal af van de markt die de sector bediend. Zo is er bijvoorbeeld rond 2019 meer behoefte aan techniek dan in 1980. Hierdoor is de technische sector erg winstgevend voor bedrijven die met goede ideeën komen. Wanneer je een goed idee hebt in een sector met veel groeipotentieel, maak je de kans om veel winst te maken een stuk groter dan wanneer je een verzadigde sector betreed met een al bestaand product. Om veel winst te maken, is het belangrijk dat je iets ontwikkeld wat iedereen nodig heeft. Zo is de uitvinding van het etiketteersysteem er eentje geweest die enorme verandering heeft gebracht bij elke ondernemer die een product via de kassa verkoopt. Met behulp van een etiket voedingsmiddel en een scanner kunnen supermarkten de administratie erg makkelijk regelen. Maar niet alleen supermarkten maken hier gebruik van: ook boekenwinkels, kledingwinkels, elektronicazaken of andere winkels die producten met streepjescodes verkopen maken gebruik van deze systemen. Wanneer je dus een goed systeem of idee hebt, en weet hoe je dit in een product kunt verwerken kun je elke sector bedienen. Het is echter erg moeilijk om nu nog iets te bedenken waar iedereen baat bij heeft, maar het is zeker niet onmogelijk! |
Meer info : klik hier |