Steeds vaker hoor je dat er gebruik wordt gemaakt van het nieuwe voice search. Het is een manier van zoeken in een zoekmachine door middel van het gebruik maken van je stem. Je hebt, wanneer je een Apple product hebt, ook wel eens gehoord van het fenomeen ‘Hey Siri’. Het is ongeveer hetzelfde concept. Je kunt door middel van het inspreken van een vraag of andere zoekopdracht Google de opdracht geven om iets te gaan zoeken. Dat doe je door middel van een microfoon op een apparaat. In 2020 wordt er maar liefst 50% van de zoekopdrachten ingesproken, dat had je waarschijnlijk niet verwacht! Maar hoe zit het gebruik maken van voice search nou in combinatie met SEO? OntwikkelingHet is een bijzonder nieuwe ontwikkeling dat er gebruik wordt gemaakt van voice search, daar maakt SEO zeker goed gebruik van. De planner die wordt gemaakt in de pakketten door het online marketingbureau dat betrekking heeft op de zoekwoorden en wat doet het voice search voor de online marketing? Het heeft gelukkig hier veel voordelen voor. Er gaat namelijk een geheel nieuwe wereld voor je open wanneer je deze combinatie maakt, voice search en optimalisatie van het zoeken in de zoekmachines. TijdHet is nu nog makkelijker om dingen te ragen en op te zoeken, nu er gebruik wordt gemaakt van voice search. Je kunt dit namelijk veel sneller doen dan een gehele vraag in te typen. Het scheelt je dus veel tijd, een onderdeel in veel levens van mensen die steeds kleiner wordt. Mensen hebben steeds minder tijd en hebben dus meer baat bij het inspreken van een opdracht via voice search. Wat nog handiger is, is dat Google het dan ook nog eens aan je voorleest. Je hoeft dus helemaal niets te doen, het is net alsof je een vraag aan iemand stelt en die antwoord geeft.
|