Linkzoeker
Adverteren

Hoe ziet een SEO traject eruit? | Ralf van Veen

Een SEO traject door een SEO specialist

In dit artikel neem ik u mee in de manier waarop een SEO traject er doorgaans uitziet. Hierin neem ik u mee, als SEO specialist zijnde, omdat het belangrijk is om de juiste SEO specialist uit te zoeken voor uw traject. Bij een SEO traject moeten beide partijen kennis van zaken hebben: De SEO Specialist moet kennis van zaken hebben omtrent de zoekmachines. De klant moet kennis van zaken hebben omtrent de branche waarin dit bedrijf actief is.

Om tot de juiste selectie te komen wanneer het aankomt op het uitkiezen van een SEO specialist moet u eerst weten wat SEO precies inhoud. Wanneer u hier meer over weet kunt u uw selectie hierop baseren.

De elementen

Een SEO traject begint in veel gevallen met een zoekwoordonderzoek. Een zoekwoordonderzoek is een onderzoek waarbij de zoekwoorden van een SEO traject worden bepaald. Dit is een vitale stap in het geheel doordat dit eigenlijk een groot gedeelte van de strategie is. Wanneer een SEO specialist ervoor kiest om voor moeilijke zoekwoorden te gaan zal het traject langer kunnen duren. Wanneer de SEO specialist er toch voor kiest om makkelijkere zoekwoorden te gebruiken zal het traject minder lang duren.

Wanneer het zoekwoordonderzoek is afgerond kan de specialist doorgaan met het opstellen van de juiste landingspagina’s. Om tot deze landingspagina’s te komen moeten de juiste zoekwoorden met de juiste pagina’s worden gecombineerd. Door dit correct te doen zullen de juiste pagina’s omhoog komen in de zoekmachines op het juiste moment. 

Na het koppelen van de juiste zoekwoorden aan de juiste pagina’s wordt er een technische website audit uitgevoerd door de specialist. Een technische website audit is een van moeilijkste aspecten van een traject doordat het veel elemten beslaat. De SEO specialist moet in dit stadium van het traject goed opletten dat er geen fouten over het hoofd worden gezien.

Na de technische website audit kan er een doorstart worden gemaakt met de laatste fase van een traject. Deze fase draait vooral om het verkrijgen van backlinks van andere websites naar de website van de klant. Doordat er veel backlinks naar een website wijzen zal Google veel waarde hieraan hechten. Het laat de dominantie van een website binnen de zoekmachines zien. 

Bent u benieuwd naar externe expertise en op zoek naar een zeer ervaren SEO specialist in Rotterdam? Bekijk dan eens de website van Ralf van Veen, een ervaren specialist werkzaam in Rotterdam. 

Meer info : klik hier