In de bedrijfswereld is de vraag naar medewerkers die contacten met klanten, zowel nieuwe als reeds bestaande, onderhouden groot. Als je graag wilt werken met klanten kun je een functie als contactcenter medewerker gaan uitoefenen. Gesprekken van en naar de klantEen contactcenter medewerker heeft het meeste contact met klanten via telefoon en e-mail. Dit kan op twee manieren gebeuren: als je zelf contact zoekt met de klant zal het veelal om de verkoop van bepaalde producten gaan. Deze vorm staat ook bekend onder de naam outboundgesprekken. Jij zoekt als contactcenter medewerker zelf het contact met de ander waarbij verkoop een belangrijke rol speelt. Je kunt natuurlijk ook gebeld of gemaild worden door klanten: in dat geval gaat het om inboundgesprekken. Hierbij worden vaak klachten of vragen van klanten afgehandeld. Communicatie staat centraalBelangrijk binnen de functie van contactcenter medewerker is dus het contact met andere mensen. Goede communicatie staat voorop dus het is belangrijk dat je goede contactuele vaardigheden hebt om deze functie uit te kunnen oefenen. Heb je deze niet dan zal deze baan minder goed bij je passen. Volg eerst een opleidingAls je als contactcenter medewerker wilt werken kun je daarvoor eerst een opleiding volgen. Deze duurt bij opleider Fabius een jaar en bestaat uit twee delen. In het eerste deel dat 9 maanden duurt word je opgeleid tot administratief medewerker. Als je dit deel met succes hebt afgerond kun je de vervolgopleiding Contactcenter Medewerker doen. Deze duurt nog 3 maanden. In de opleiding komen veel verschillende onderwerpen aan bod. Als je hierover meer informatie wilt hebben raadpleeg je het beste even de website van Fabius. Zo weet je ook sneller of deze opleiding en het bijbehorende werk iets voor jou is en of je aan de voorwaarden voldoet en er de juiste eigenschappen voor hebt. |
Meer info : klik hier |