Google mengt zich in de muziekwereld

Haast iedereen denkt bij het horen van de naam Google direct aan de populaire zoekmachine. Maar buiten de zoekmachine om heeft het bedrijf nog veel meer diensten. Denk bijvoorbeeld maar is aan Google Maps. Met Google Maps kun je geografische locaties opzoeken. Maar hiernaast kun je ook zo handig de fysieke locatie van bedrijven opzoeken. Handig voor een bedrijf dus om in Google Maps goed vindbaar te zijn, weliswaar nog niet zo belangrijk als een toppositie google. Deze kunnen bedrijven overigens niet alleen organisch bereiken maar ook door middel van een google adwords campagne opzetten , wat overigens niet zo eenvoudig is.

Nu komt Google dus weer met een nieuwe dienst: Google Play Music. Deze dienst moet ervoor zorgen dat muziekliefhebbers aan Google worden verbonden. Google Play Music gaat gratis radiostations aanbieden aan de consument. De radiostations worden aangeboden aan de consument op basis van de nummers die gebruikers goed vinden. Tevens komen er radiostations die in het teken staan van een bepaalde gemoedstoestand of een tijdperk. Een mooie en innovatieve manier dus ten aanzien van het aanbieden van radiostations. Het verdienmodel van Google zit hem in het feit dat luisteraars zo nu en dan reclame te zien en te horen krijgen.

Uiteindelijk wil Google natuurlijk dat de gratis versie zo populair wordt dat mensen ook zo ver zijn om ervoor te betalen. Mocht dit werkelijkheid worden dan heeft Google met deze dienst van twee kanten inkomsten. Enerzijds van de bedrijven die reclame maken en anderzijds van de mensen die betalen om de dienst te gebruiken. Zo kan Google dus nog meer de winsten vergroten en verder uitgroeien.

Het grappige is dat Google de lancering van deze dienst vlak inplant voordat Apple met ook een dienst komt om muziek te streamen. De verwachting is dat de dienst van Google op 28 juni de lucht ingaat.

 

Meer info : klik hier

Gerelateerde berichten die u wellicht interesseren