Linkzoeker
Image default
Marketing

Tips bij het zoeken naar links voor linkbuilding artikelen

Als je precies weet wat voor soort linkbuilding artikelen je wilt, kun je ervoor zorgen dat je artikelen van hoge kwaliteit bouwt. Wanneer je een artikel wilt schrijven om te linkbuilden is het belangrijk om precies te weten wat je uit het artikel wilt halen. Dit zal je helpen ervoor te zorgen dat je artikel gericht is op wat de zoekmachine wil. Je moet er ook voor zorgen dat de links die je maakt geschikt zijn en geen regels overtreden. Er zijn veel verschillende soorten links die je in je artikelen kunt gebruiken. Er zijn echter enkele links die door Google en andere zoekmachines als spam of ongepast kunnen worden beschouwd. Het gebruik van een nofollow tag op alle links zou bijvoorbeeld als spam worden beschouwd. Dit komt omdat elke gebruiker toegang moet hebben tot die pagina’s vanaf de resultatenpagina. Als ze geen toegang hebben kan dit ertoe leiden dat ze je site verlaten wanneer ze doorklikken vanaf een van deze pagina’s. Om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt kun je contact opnemen met een online marketingbureau zoals Webton.

Identificeer je doelgroep

Wanneer je een linkbuilding artikel schrijft, moet je je doelgroep identificeren. Dit is essentieel voor de inhoud van je artikel en hoe je het gaat promoten op sociale media en andere kanalen. Als je je richt op een groep mensen die geïnteresseerd zijn in politiek en sociale kwesties, dan wil je er zeker van zijn dat je artikelen zich op dit onderwerpen richten. Naast dat ze een goed idee hebben van waar ze graag over lezen, is het ook belangrijk om te weten wat ze zullen delen via hun netwerken. Bij het identificeren van je doelgroep heb je mogelijk de hulp nodig van een online marketingbureaus zoals Webton. Dit bedrijf weet precies hoe ze content moeten identificeren en aanpassen om een specifieke doelgroep te bereiken.

Maak kennis met de branche en haar bloggers

Als je een linkbuilding artikel schrijft is het belangrijk dat je de branche en haar bloggers leert kennen. Het gaat er niet alleen om op welke zoekwoorden het meest wordt gezocht. Het gaat er ook om wie de influencers in jouw niche zijn. Je moet erachter komen wie de belangrijkste mensen in je branche zijn en in de loop van de tijd een relatie met hen opbouwen. Je kunt ook hulp zoeken bij een online marketingbureau zoals Webton om te weten hoe je je inhoud kunt positioneren in het brede scala aan trends in de branche waarin je je bevindt.