Bedrijven noemen optimalisatie van het advertentiebudget vaak het verlagen ervan. Het optimaliseren van uw advertentiebudget – het correct toewijzen – is essentieel voor maximale campagneprestaties. Door het budget te verlagen, kunnen de gewenste bedrijfsdoelen niet worden bereikt. Wat te doen? Laten we eens kijken naar 5 basisstappen. Stap 1. Bepaal het bedrijfsdoel Allereerst moet u weten welk bedrijfsdoel de advertentiecampagne nastreeft. Wat is onze huidige uitdaging: is het nodig om de naamsbekendheid te vergroten, het publiek te informeren over een nieuwe productlancering, verzoeken om diensten te verzamelen of de verkoop te verhogen? Stap 2. Bepaal het advertentiedoel Nadat we een zakelijk doel hebben vastgesteld, bepalen we het doel van adverteren. Het moet voor ons beschikbaar zijn in het advertentiesysteem en in grotere mate voldoen aan de zakelijke doelstellingen van de klant. Hier zijn drie voorbeelden. Het vergroten van de naamsbekendheid is afhankelijk van het bereiken van uw doelgroep. Applicaties – van kwalitatief verkeer tot de site, waar gebruikers een formulier invullen. Informeren over de release van een nieuw product – opnieuw buiten het bereik van het publiek, maar precies degene die geïnteresseerd is in het kopen van dit product, zijn ze misschien niet geïnteresseerd in producten van andere merken. Stap 3. Bepaal de doelgroep De volgende stap is het selecteren van de doelgroep voor de uitzending van advertenties. Die mensen die onze potentiële klanten zijn en eerder geneigd zijn om de gerichte actie te ondernemen. Stap 4. Stel targeting in in overeenstemming met de doelgroep + segmentatie We maken instellingen in het advertentiesysteem in overeenstemming met het portret van de doelgroep. In dit stadium segmenteren we het publiek ook op leeftijd, gedrag, interesses. Daarna kunt u begrijpen waarom we dit doen, om te begrijpen welke van de segmenten het meest effectief is. Dit is vooral belangrijk wanneer u een breed publiek target: elke leeftijdsgroep reageert op zijn eigen manier op een bepaalde advertentie en advertentie. Stap 5. Verdeel het budget We begrepen welke van de kanalen, formaten en segmenten van groot nut zijn. Laten we nu verder gaan met het toewijzen van budgetten. Het advertentiebudget tussen kanalen kan tijdens een advertentiecampagne worden herverdeeld als de indicatoren wijzen op een verandering in toonaangevende kanalen en segmenten. Dit zal helpen om het meest positieve resultaat te bereiken.
https://www.webdeveloper.today/2022/11/django-admindisplay-coloredname-in-html.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Mokken bedrukken met logo Op zoek naar een leuk relatiegeschenk? Wat dacht u van een mok bedrukt met uw logo of slogan? Mokken zijn een veelgebruikt item en hierdoor...
- Raamdecoratie.com biedt jou de perfecte houten jaloezieën Het vinden van de juiste raamdecoratie voor jouw huis is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn veel verschillende soorten raamdecoratie, en ook veel verschillende aanbieders....
- Zorg op afstand voor de nieuwe generatie (online) huisarts Zorg op afstand voor langdurige zorg In Nederland zien we een verandering in de zorg. Steeds meer zorgaanbieders stappen óók over op zorg op afstand....
- Krasbescherming voor onder je meubels Bij aankoop van een nieuwe vloer ben je extra voorzichtig. De aankoop van een nieuwe vloer is niet bepaald goedkoop. De vloer moet lang mee...
- Disselkisten, altijd handig! Disselkisten worden ook wel disselbak genoemd. Disselkisten zijn praktisch onmisbaar en bijna niet meer weg te denken op je aanhangwagen. Je kan je spullen droog...
- De Meest Voorkomende Overtredingen Inzicht krijgen in de vele verschillende verkeerswetten en -regels kan in het begin een ontmoedigende taak lijken. Er zijn zo veel variaties van overkoepelende wetten...